My Blog List

Friday 17 February 2012

RINDU KAMPUNG (CENDERONG BALAI, TELUK INTAN, PERAK)

Salam Jumaat semua...


Diharapkan korang semua sehat selalu disamping keluarga, kawan dan chenta hati mati korang tu ya... Cuaca yang baik hari ni dengan angin yang sepoi-sepoi bahasa..memang membuatkan mata aku makin kecik dan kecik dan kecik...dah sampai tak nampak anak mata hitam aku dah...mmg tahap giler punya mengantok aku ni...rasa cam kene hentak ngan kayu besbol baru segar bugar kot...

actually aku baru balik dari umahku kat semenyih tu coz ade maintenance datang umah untuk tengokkan pressure air kat umah aku tu. problem bila mandi guna shower. rasanya aku rela mandi air hujan kot. adddoooii...spoil tahu!!!.tak feel langsung okay....hope lepas ni ok semuanya. aku pegi sana sorang je. sambil tunggu orang tu datang, aku pun duduk ar kat depan umah tgk bebudak main kat taman depan umah tu. 


dengan suasana yang sunyi tenang...angin sepoi-sepoi bahasa sambil mengeluarkan bau buah kelapa sawit tue...aaaddooiii...terus teringat kat kampung aku. rindu rasanya nak balik kpmg macam dulu-dulu. tapi sekarang atok and nenek aku dah meninggal dunia. so, suasana pun dah lain..keadaan pun dah tak seceria dulu....laman pun dah tak secantik dan tenang mata mamandang...eeerrrmmm....RINDU KAMPONG!!!!!!!......


 Ya..rindukan ladang sawit di kampung...sonok giler berlari-lari sambil feeling lagu kuch kuch hota hai...huhu..( pic adik aku yang mereng waktu ni..wawawa..)

 bila berkumpul dengan sepupu-sepupu yang jauh and cuma berjumpa sekali setahun..mmg saat yang paling best tak terkata okay...miss my cousin:-)


 bebudak kat depan tgk tv...and....

 mak-mak budak kat dapor bergosip kan...hahaha...mmg best...:-)
ini semua rutin yang wajib dilakukan once kitorang semua berkumpul...
bila lah lagik dapat berkumpul camni...

misszzz allll ooffff uuuu.....





No comments:

Post a Comment