My Blog List

Wednesday 21 March 2012

MINI AQUARIUM , TASIK SHAH ALAM

Salam semua...

harap semuanya sehat-sehat belaka ye...
sudah lunch ke belum awak-awak semua di sana??
kalau belum, elok lah lunch sekarang sebelum perut awak-awak tu masuk angin.
padah nanti tau kalau sakit perut tau...aaauucchhh...tatitnya....huhu...

saja nak continue cit cat ngan korang lagi tempat yg aku singgah sebelum pulang ke rumah lepas MATTA FAIR hari tu.
sebelum balik we all singgah ke Mini Aquarium kat Tasik Shah Alam tu.
actually adegak 2 ke 3 kali ke sana, tapi tak pernah pun perasan ada mini aquarium kat situ, besar lah jugak, jenis ikan pun banyak...
rasa jakun sekejap pun ada, coz ade ikan yang aku tak pernah tahu pun wujud kat dunia ni...cantik-cantik and unik sangat tau...

 

  1.  

 ikan-ikan ni memang besar sangat...nama nya ikan arapaima


 aku ni macam dah sama besar pulak dengan ikan ni...huhu...


 kalau lah dapat bela sekor dua pun jadiklah...eerrmmm....



 cantik sangat ikan koi nie...

 tapi harga memang tak hengat...mahal betoii....


 
 
 tak ingatlah nama ikan ni, tapi memang cantik sangat tau..
corak kat badan ikan ni umpama tulang, tapi bila kena cahaya lampu, berseri-seri betul ikan nie...
 

 encik ketam yang berjalan senget


 kengkawan aku kata muka aku pun dah nak sama ngan ikan nie...@!#%@#...

 







 walaupun penat, tak kan ku sia-siakan camera yang ada...huhu..



 warna ikan ni memang warna emas tau..sebijik tau...


 
 kesian aku tengok ikan ni, tapi dah memang fizikal dia macam ni kan...
memang unik...



 saat mata bertentangdengan ikan ni, memang timbul juga perasaan takut tau.
macam pandang jaws je.
 matanya yang buntang..

 ikan albino yang cantik putih licin jek..

 ikan garang...tak nak senyum pun ikan ni tau...


 antara banyak-banyak ikan kat sana, yang ni yang paling unik dan menawan hati aku tau. usia dia dah berpuluh tahun pun, fizikal pun macam batu je..
1st time pandang dia, aku ingat batu, rupanya sang kura-kura ok...
kesian jek aku tengok dia..tapi, dialah yg paling unik antara semua kat situ..


 
 sang kura-kura with nose like pig..



ok, that's all...
see ya...

No comments:

Post a Comment